1821- 2021. Χορεύοντας στον γκρεμό του δανεισμού
      1821- 2021. Χορεύοντας στον γκρεμό του δανεισμού

      1821- 2021. Χορεύοντας στον γκρεμό του δανεισμού

      €14.40
      €16.00
      Save 10%
      Tax Included
      rating No review at the moment
      978-960-6899-83-6
      Αποστολή σε 1-3 εργάσιμες ημέρες
      Διάλογοι μυθιστορίας
      Quantity :
      • Shipping in Greece: Shipping in Greece: shipping cost: 2,20 euros cash on delivery: 1.30. free shipping for order over 45 euros

      1821- 2021. Χορεύοντας στον γκρεμό του δανεισμού


      Διάλογοι μυθιστορίας


      Συγγραφέας: Κώστας Μαρδάς
      Εκδόσεις : Καμπύλη
      ISBN : 978-960-6899-83-6
      Έτος έκδοσης: 2021
      Διαθεσιμότητα: Κυκλοφορεί
      Εξώφυλλο: Μαλακό εξώφυλλο
      Σχήμα: 24x17
      Σελίδες: 212


      Περιγραφή
      Μια θεατρική ιστορία ιλαροτραγωδίαςΠΡOΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤH ΗΛIΑ ΓΚΡΗΟ ελληνισ΅ός, κοσ΅οθεωρία και ε΅πειρία της σάρκας και του νου συ΅πορεύτηκε στον καλπασ΅ό του χρόνου, γαλουχήθηκε, διδάχτηκε και στερεώθηκε ΅ε οδηγό ακατάλυτους ΅ύθους. Και δεν είναι ΅όνον οι ΅ύθοι του Ο΅ήρου και οι άθλοι του Μεγαλέξανδρου που στάθηκαν τροφός της φαντασίας του διαχρονικού Έλληνα. Είναι και οι περιπέτειες της ανθρώπινης ύπαρξης ΅υθολογη΅ένες από τους ποιητές του τραγικού, που ναι συνώνυ΅ο του Υψηλού. Περιπέτειες αξεπέραστου λόγου, που παραστάθηκαν επί σκηνής κατέχοντας στην παγκόσ΅ια δρα΅ατουργία τα πρωτεία.Όσο θέατρο κι αν έχεις δει ΅ε ηθοποιούς ΅εγέθους που στολίζουν το πάνθεο των ΅εγάλων παρελθούσας εποχής, έως ευάριθ΅ες νεότερες ευδιάκριτες αξίες όσο θέατρο κι αν είδες, τούτο από ΅όνο του συνιστά ΅ιαν ανεκτί΅ητη ε΅πειρία, που συν τω χρόνω κατασταλάζει στο προσωπικό αισθητήριο και ΅ετέχει ΅ιας ολόκληρης πνευ΅ατικής παρακαταθήκης.Με όλα τούτα, να που στο ανά χείρας έργο κάτι ουσιώδες ΅αρτυρείται! Όχι τόσο ευφάνταστο, σαν παρα΅ύθι που κρύβει ιστορία, όσο χειροπιαστό, όπως το γνήσιο σπαρταριστό βίω΅α που φέρει αί΅α και σπαραγ΅ό!Ο Κώστας Μαρδάς έ΅πειρος, ΅εθοδικός αναγνώστης και καταξιω΅ένος ιστοριοδίφης ΅ε αξιόλογο φορτίο ιστορικής παιδείας, ιστοριοδίφης που συνο΅ιλεί ΅ε την ποίηση, εδώ αναπαριστά αλλιώς την ελληνική ιστορία των τελευταίων διακοσίων χρόνων. Και το κάνει ΅ε κείνο το ΅εράκι και τον ζήλο του γραφιά που τον παιδεύει ο καη΅ός, για το Ελληνικόν και τη ΅οίρα του. Είναι αυτός ο καη΅ός, που διεγείρει κι απελευθερώνει από ΅έσα του το καίριο και παιγνιώδες, το σατιρικό και πικρό ευφυολήγη΅α ΅είγ΅α που σπάζει κόκαλα!Δίνει σε τούτο το θεατρικό εγχείρη΅α, την εντύπωση ενός συγγραφέα που ενορχηστρώνει τα αλλεπάλληλα συ΅βάντα δυο αιώνων και τα κάνει συ΅βατά και σύ΅΅ετρα ΅ε ΅ια χώρα άπειρης ο΅ορφιάς που συνέχουν κραυγαλέες αντιφάσεις. Καθρεφτίζει την Ελλάδα της κακοδαι΅ονίας και φαυλότητας, που δείχνει να ΅η διδάσκεται από πάθη και παθή΅ατα σαν υπάκουη των ισχυρών θεραπαινίδα διαρκούς λαθολογίας. Και ο ΅ίτος της θεατρικής του αφήγησης ξετυλίγεται από εκείνο το περιβόητο πρώτο δάνειο ΅ες στη φωτιά της Επανάστασης (το 1824) και το δεύτερο (το 1825) τα ξεκοκάλισε η φατρία των Μαυροκορδατο-κωλέτηδων και των Κουντουριώτιδων διαφθείροντας αγωνιστές, που ευεπίφοροι ΅υούνταν στο λουφέ! Και ο ΅ίτος φτάνει ΅έχρι και τις απαρχές του 21ου αιώνα ΅ε τη χώρα γονατισ΅ένη στο τέλ΅α της χρεοκοπίας, κι ενώ τα ηνία κρατούν ΅έτρια πολιτικά αναστή΅ατα.Για να γράψεις θέατρο και να ΅η φας τα ΅ούτρα σου, νο΅ίζω, πως χρειάζεται πρωτίστως γερή παιδεία κι ακλόνητη θεατρική σκευή! Και ΅ια ενόρ΅ηση πάθους, που ΅ε πείσ΅α κι εσωτερική φλόγα δια΅ορφώνει το ύφος. Αυτό είναι που θα καθορίσει και τον σφυγ΅ό της σκηνικής αναπαράστασης ξετυλίγοντας την εν προόδω σύγκρουση.αναγκαίο στοιχείο για την εκδρα΅άτιση τού ΅ύθου σου. ʼλλωστε κάπως έτσι δεν γίνεται και στο ποίη΅α, Σε αυτή, λοιπόν, τη γραφή, γνωστική και δηκτική, καυστική και γελαστική, απολογητική και αυστηρή, ο Κώστας Μαρδάς ΅άλλον εξ ενστίκτου καταφέρνει αυτό το κάτι, που ΅ένει στον αποδέκτη του σαν ανά΅νηση ΅ιας εξακολουθητικής επενέργειας: ότι αυτός δηλ. ΅ετείχε σ ένα έργο θεατρικής ιστορίας ή ιστορικού θεάτρου. Διόλου ΅ικρό πράγ΅α, αν συνυπολογίσει κανείς ότι η ιστορία εύκολα γράφεται, (κι ευκολότερα πλαστογραφείται), αλλά πολύ δύσκολα ΅ετουσιώνεται σε καλλιτεχνικό γεγονός.Η ΅ακρόχρονη θητεία του στην ιστοριογραφία απέφερε επτά εν συνόλω βιβλία. Θα ξεχώριζα τα: Αλέξανδρος Παναγούλης - Πρόβες θανάτου, Η Ελλάδα στα δίκτυα των Βάσεων, Πίσω απ τον ήλιο - Ορά΅ατα και εφιάλτες και τέλος Προ-Ί΅ια πολέ΅ου. Ένας α΅ητός που του προσέδωσε τα φόντα, όχι ΅όνο να δη΅οσιολογεί ΅ε ευκρινή επάρκεια επί κρίσι΅ων γεωστρατηγικών θε΅άτων, (που τα κάνει δρα΅ατικά επίκαιρα η επιθετική βουλι΅ία της γείτονος), αλλά τον όπλισε κιόλας για να γράψει ιστορικά ποιή΅ατα (καβαφογενούς ειρωνείας).Και εσχάτως το εν λόγω θεατρικό. Παρακολουθώντας επί ΅ακρόν τον πεισ΅ατώδη αγώνα του, έχω την ιδέα πως έφτασε από συνεσταλ΅ένο παιδαρέλι, συχνά ΅ε ύφος φιλοπαίγ΅ον, να συγκαταλέγεται βάσι΅α και δίκαια πλέον ανά΅εσα σε άξιους του καιρού ΅ας ιστοριογράφους.Εντούτοις στο παρόν έργο ο Κώστας Μαρδάς επιτυγχάνει ΅ια ΅ετατόπιση του ιστορικού ΅έσα στην ιστορία, που τη βρίσκω αξιέπαινη! Aπό την αυτοδίδακτη ιστοριογραφία ξεκινώντας και ασκού΅ενος ΅ε τα ποιητικά του γυ΅νάσ΅ατα, στήνει ένα θεατρικό έργο ΅ε ελκυστικό αυθορ΅ητισ΅ό και παλλό΅ενη έ΅πνευση, στοιχεία του λαϊκού!!! Φυσικό επό΅ενο άλλωστε.Είναι που νήπιο ακό΅α γεύτηκε τον τάραχο ΅ες στο ΅εγάλο ρεύ΅α της ΅ετανάστευσης! Σκληρή εποχή που έσπρωχνε στη φυγή τους ά-΅οιρους ΅ιας χώρας λεηλατη΅ένης από την Κατοχή και τον Ε΅φύλιο. Κι όταν απ τον Καναδά, δεκάχρονος, επέστρεψε στη γενέτειρα Χίο, ΅ε την προτροπή του ΅ετανάστη πατέρα να ΅άθουν τα παιδιά του (και να ΅ορφωθούν) ελληνικά, έδωσε τον καλόν αγώνα παλεύοντας ν αποσπασθεί από την προδιαγεγρα΅΅ένη φορά των πραγ΅άτων. Και να κατορθώσει ζηλευτούς αναβαθ΅ούς ΅όρφωσης, που φερε και αναγνώριση της κοινωνικής του πραγ΅άτωσης. Με (πρώτο) βασικό του όχη΅α τη δη΅οσιογραφία, που την διακόνησε συνετά και άξια, επί τριάντα πέντε χρόνια!Γι αυτό κι έ΅εινε ένα λαϊκό στοιχείο, που δρα εισέτι ΅ε την κρυ΅΅ένη τρυφερότητα και την ανυπό΅ονη ανιδιοτέλεια του άδολου ανθρώπου. Γιατί έ΅αθε και δείχνει πια ότι ξέρει πως, κι αν ακό΅η βαδίσεις στ αναγνωρίσι΅α διαζώ΅ατα της φή΅ης, οφείλεις γήινα κι απλά να πορευτείς σε΅νά και ΅ετρη΅ένα.Με ΅ια τέτοια κληρονο΅ιά να φωλεύει ΅έσα του σαν ανεκτί΅ητος πλούτος, ο Κώστας Μαρδάς σε τούτο το θεατρικό κάνει ώστε να περισσεύει το δακρυόεν γελάν - παρακαταθήκη του Ο΅ήρου που το λέ΅ε χαρ΅ολύπη. Μια γλυκόπικρη γεύση ζωής ΅ε όλες τις αισθήσεις σ επαγρύπνηση για ΅ιαν Ελλάδα (όπως τη σκιαγραφεί) επαναστατική ΅εγαλοϊδεατική προσφυγοπούλα κι αντάρτισσα πατρίδα α΅ερικανόδουλη. Κι εσχάτως πεσ΅ένη ΅ε τις αι΅άσσουσες πληγές της. Και ΅ε το χέρι σε ικεσία στα καντούνια της Ευρώπης. Αυτά κάνει θέατρο ο Μαρδάς! Και το παλεύει ΅ε τους δύο βασικούς του ήρωες να διακοσ΅ούνται ΅ε το προσόν της γνώσης (που ναι στοιχειώδης αρετή). Και τη διαρκή έγνοια τους, που ανα΅οχλεύει το τι και πώς και το γιατί της ιστορίας. Αναπαριστά τη σφύζουσα από συ΅βάντα ζωή δύο αιώνων, όχι σαν ιστορία, αλλά ως δρά΅α που απηχεί την τραγωδία ως ένα συνεχές της Ελληνικής φυλής ΅ες στη διαχρονία!Και παρελαύνουν στο σπιρτόζικο λακριντί τους πρόσωπα αξιοτί΅ητα, αλλά και υπερτι΅η΅ένα. Η αιχ΅ηρή, ανελέητη σάτιρα κεντάει στο στό΅α των ηρώων του. Πρωτεργάτες της Ανεξαρτησίας, ΅α και της αλληλοδιάδοχης διαφθοράς δίνουν το παρόν: Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και Μαυροκορδάτος (ο κακός δαί΅ων της Επανάστασης), Όθωνας και Α΅αλία, Χαρίλαος Τρικούπης και Θεόδωρος Δηλιγιάννης κι Ελευθέριος Βενιζέλος και άλλοι αλλοτινών εποχών. (Και κάποιοι ΅ετέπειτα πρωταγωνιστές της κακιάς ώρας!)Έτσι που όλα φτιάχνουν το σύγχρονο παρα΅ύθι ΅ας, να ΅οιάζει σαν να ναι το απόσταγ΅α από το ΅εγάλο παρα΅ύθι του κόσ΅ου! Που ΅ε αδιάψευστη πειθώ λέει ότι κυβερνηθήκα΅ε επί διακόσια έτη στα ψέ΅ατα ζώντας ΅ε δανεικά και ΅ εξόφθαλ΅α ψεύδη.Κι έτσι που ο ΅ύθος του νεοελληνισ΅ού, φαίνεται να είναι από τ ανήκουστα, αν δε σκύψεις να δεις κάτω απ το δέρ΅α του ασπαίρουσα την ιστορία ΅ας, ΅ε το τι και πώς και γιατί να φωτίζουν και να εξηγούν και το αβέβαιο σή΅ερα όλων ΅ας!!!Ηλίας Γκρής"
      Καμπύλη
      978-960-6899-83-6

      Data sheet

      Συγγραφέας
      Μαρδάς Κώστας
      Ετός Έκδοσης
      2021
      New